12 van 181 items
asset by WebDog

Boschplay

Huis73 i.s.m. Blew screen

  • genre: Digitale media / Technologie
  • lesmateriaal: ja
  • locatie:Op school
  • gezelschap: Huis73 i.s.m. Blew screen

Tijdens het game/animatie project Boschplay ontwerp je een 2D fantasiefiguur - dat kan een van de waanzinnige beesten van Jheronimus Bosch zijn, of een zelfbedacht wezen. Je krijgt een animatieworkshop van mensen die professioneel games designen, zij leren je hoe je je vogel te water kunt laten, en je een vissen aan het wandelen krijgt. Uiteindelijk ontwikkel je zo je eigen game personage, die vervolgens ook echt in de wereld van de De Zeven Hoofdzonden van Bosch ronddwaalt.
 
Voor de school
 
BoschPlay bestaat uit drie onderdelen:
 
1. Het eerste deel wordt op school begeleid door de docenten beeldende vorming. Samen ontwerpen jullie een (game)personage met Bosch’ werk als inspiratie. Aan deze les voorafgaand, ontvangen de docenten een lesbrief. 2. De game personages worden in het tweede deel tijdens de gameworkshop gedigitaliseerd en tot leven gewekt, onder begeleiding van professionele gamedesigners. 
 
3. In het laatste onderdeel ontmoeten alle game personages elkaar in de BoschPlay-game op het grote doek. In de game - geïnspireerd op het schilderij De Zeven Hoofdzonden van Jheronimus Bosch - worstelen leerlingen zich door de hoogmoed, hebzucht, lust, jaloezie, gulzigheid, woede en luiheid heen. 
 
De middeleeuwse symboliek van Bosch' werk wordt op deze manier, in drie lesonderdelen met interactieve media en moderne creativiteit, vertaald naar het nu.
 
 
 

 

 

 

‘BoschPlay’ is op initiatief van Huis73 ontwikkeld met Helicon VMBO Den Bosch, Gamestudio Blewscreen, Wave of Tomorrow, Erik van Drunen en Muzerije.
 
Heb je interesse in dit project? Neem dan contact op met Huis73.

 


© 2020 - Huis 73